vrijdag 2 maart 2012

Het leven is niet saai

Deze week was ik op een dag vroeg uit bed. Ik hield stille tijd en las uit de bijbel. Op dat moment werd ik me opeens bewust van: de lente! Ik hoorde een duif en een merel en nog veel meer vogelgeluiden daarom deed ik gauw mijn raam op een kier. Dat kan best samen hoor, stille tijd houden en genieten van de lente ;-)


Ongelovelijk dat het nu al maart is. Ik heb al sneeuwklokjes gezien. Vroeger kreeg het kind dat als eerste een sneeuwklokje zag altijd tien cent van mijn moeder. Omdat het een bemoediging voor haar was: de lente komt. En ik zeg het nou tegen jullie allemaal - aan somberheid komt een eind. Aan regen, aan sneeuwsmurrie, aan donkere avonden ...


Zelf hou ik erg van bloemen. Als je goed om je heen kijkt is er zoveel te zien, gewoon in je eigen tuin. of in de tuin van een ander.Van wat voor lentebloemen hou jij? Sneeuwklokjes, bloesem, tulpen of van narcissen? De mijn: sneeuwklokjes. Misschien komt dat wel door het versje van de kleuterschool:

"Als in Holland de sneeuwklokjes bloeien
komt de lente, komt de lente .....
Als in Holland de sneeuwklokjes bloeien
komt de lente weer in het land."

 



Ik wens iedereen een paar fijne dagen. En ... kijk eens om je heen.
Er is zoveel te zien! Leer God te zien in de dingen van alledag en je ontdekt dat het leven in helemaal niet saai is maar vol kleur en geur.



My beloved spake, and said unto me:
Rise up, my love, my fair one, and come away. 
For, lo, the winter is past, the rain is over and gone;
The flowers appear on the earth; the time of the singing of birds is come,
and the voice of the turtle is heard in our land!
The fig tree putteth forth her green figs, and the vines with the tender grape give a good smell.
Arise, my love, my fair one, and come away.



Bovenstaand schilderij is gemaakt door Mirjam.
Bezoek haar, dat vind ze leuk.
http://mirjam-alleswatademheeft.blogspot.com/

3 opmerkingen:

Mirjam zei

Hoi Indy, wat leuk dat je mn schilderij in je blog wil plakken, ik vind het prima hoor, het sluit mooi aan bij wat je hebt geschreven;)

Susan zei

Halo Indy, mooi blog! :) bedankt voor aan mein blog te bezoekende.

Sorry, my Nederlands isn't very good...I was born in the Netherlands and can still read it, with slight difficulty, but like being able to use the translator because it can help with words that give me difficulty...but your translator won't work for me :(

But I do enjoy what I understand (most) and the pictures are lovely too.

Petra zei

Thank you for visiting my blog! I thank God for Google Translate. When I grew up in Germany, my best friend was from Holland, but I never learned any Dutch. Your blog is lovely and peaceful. Blessings!