woensdag 14 maart 2012

Wees nou eens geduldig...

Ik ben soms wat somber, alleen, treurig, overbezorgd, moe, teveel nadenken over dingen waar ik me helemaal geen zorgen om hoef te maken. Misschien hebben jullie daar ook wel eens last van.


Nu, zat ik gisteren in de bus. Van school naar huis. Het was een zware dag  geweest. Vreselijk moe was ik. Ik moest nog een uur in de bus zitten, dus ... even tijd met God, even mijn bijbeltje erbij.
Toen kwam ik deze tekst tegen:

Verblijd u in de hoop.
Wees geduldig in de verdrukking. 
Volhard in het gebed.

Romeinen 12:12

Het raakte me. Hoe vaak ben ik soms somber? Waarom zou ik me niet verblijden in de hoop? Me verblijden in de Heer? Dat was voor mij echt even een eye-opener. Als je blij ben, in de Heere Jezus, dan ben je écht blij! Want in de Heere Jezus kun je je altijd verblijden want: Hij blijft altijd, Hij gaat niet weg, en Hij heeft beloofd dat iedereen die in Hem gelooft, het eeuwige leven zou krijgen. Daarom: Verblijd je in de hoop!


Je toetst een nummer in. Je wacht heel eventjes. Daarna wordt er gelijk aan de andere kant van de lijn opgenomen. Als het al iets te lang duurt, leg je de hoorn neer, geduld heb je er niet voor.
Geduld...het moeilijkste woordje van heel het woorden boek voor heel veel mensen. Maar toch ook een heel belangrijk woordje.
In de brief aan de Romeinen zegt Paulus: Wees geduldig - dus heb geduld in de verdrukking.
Wat is verdrukking: dingen die je moeilijk vind, ziekte, pijn, ruzies. Verdrukking kan zoveel dingen betekenen. En, ben je in die dingen geduldig?
Ik soms niet. Dan denk ik: wanneer houd het nou eens op? Komt er geen einde aan? Kan God het niet wat sneller veranderen?


Ik werd weer even op mijn plaats gezet door God, door deze tekst. Dat ik geduld moet hebben en daar achter staat: volhard in het gebed!

Nu weet ik ook hoe ik geduld moet hebben. Door te volharden in het gebed. Niet door te stoppen met bidden en denken: "God hoort me toch niet".
Maar door vol te houden, blijven bidden, alles voor God neerleggen.
Ik weet, en ik ervaar dat dat het beste en het belangrijkste en het mooiste is, om te volharden in het gebed. Omdat God nooit één gebed leeg tot jou en mij laat terug keren.


Ik bevrijd wie Mij liefheeft
En bescherm wie Mij kent
Roep je mij aan,
Ik geef antwoord
in de nood ben Ik bij je
en bevrijd je van angt

-Jezus- 


7 opmerkingen:

Petra zei

A very good reminder. We are in this world and not exempt of its troubles. But we have Christ, and God has ordered all things that we might love and trust Him more. I like your encouragement to pray. It is our most effective weapon because it changes us for the better and for Him! I hope this translates rightly! Blessings!

Alice zei

Very nice, and hopeful! I'm visiting Jejida's blog:)

Aritha V. zei

Ik heb je een Award gegeven. Kijk maar even op mijn blog wat je er mee kan doen!

Sanne zei

Een prachtig stukje tekst. Houd het geloof vast dan kom je er wel.

Ik kwam hier trouwens via Jedidja.

♥ my diary♥ zei

nice post thanks for sharing...blessings

♥ my diary♥ zei

hi friend i have start a new blog i had too...had too much anonymous as followers wich i dont now...the delete option wont work..but here i am hope you join me...so we dont loose contact...sorry my blog the battle of the good faith is being deleted..you can find me at http://yeshuahamasiach.blogspot.com/

God bless you

loves soraya

Deyanira Cavazos zei

Amen:) Patience is key and God's word does say, worry about nothing instead, pray about everything (phil 4:6). Thank you for commenting on my blog, very encouraging!