maandag 5 maart 2012

Wat ik op school doe...

...Op school ben ik bezig met een project. Ik heb gekozen voor het onderwerp ADHD. We moesten samenwerken in een groepje van twee. Het leuke is dat ik bij mijn vriendin in de klas zit, zodat wij dit project gezamelijk kunnen doen.

Onze eerste opdracht was: maak een schilderij over het onderwerp dat je gekozen heb (ADHD dus). Maak eerst een schets. Bepaal dan de kleuren, maak een lichte schets met potlood of houtskool op acryl karton en: beginnen maar!

Toen we dit hoorde zaten we werkelijk te springen. Dit, omdat we allebei erg veel van schilderen en creatief bezig zijn houden.
Het lokaal is ontzettend groot. Er staan enorme houten tafels in, die allemaal een verschillende felle kleur hebben. Echt mijn favo-lokaal.

Mijn vriendin en ik zaten een tijdje te overleggen over hoe en wat we zouden doen. ADHD'ers zijn levendig. Kunnen heel erg vrolijk zijn, uitbundig. Willen soms teveel dingen tegelijk. Lekker actief en hyperactief.  Hoe breng je dat in beeld




We zetten voorzichtig een schets op papier. Een centrale pijl die omhoog wijst, naar het doel dat degene (met ADHD) wilde bereiken. Om die pijl heen flitsende en iets donkerdere pijlen, die de eigenlijke doel afleiden ... zoals vaak gebeurt.
Op deze manier hebben mijn vriendin en ik geprobeerd het onderwerp van ons project uit te beelden.

Hier het resultaat:


Het was heerlijk om hieraan te werken. Nu dit schilderij af is stappen we over naar de volgende opdracht: een collage maken. Heeft iemand ideëen? ( ook over ADHD ).

En, nu ik hier heerlijk onderuitgezakt op de bank zit krijg ik toch weer enorme teken en schilderkriebels. Ik hoop dat jullie allemaal vandaag weer leuke dingen gedaan en beleefd hebben! Dat jullie niet hebben vergeten te lachen. Anders:


God Bless You All

5 opmerkingen:

Rachel J zei

Hello Indy!

Thanks for commenting on my blog.

I live in the USA, but most of my ancestors are from Europe (namely England, Ireland, and Germany).

Have a blessed day!
Rachel

Anoniem zei

Hoi Indy,

Dat schilderij ziet er gaaf uit!
Op school leer ik altijd dat een collage kan bestaan uit foto's/plaatjes die bij elkaar gelegd zijn, maar je kunt ook de plaatjes in stukjes knippen, en van die stukjes weer een nieuw beeld creëren. Het oorspronkelijke beeld wat eerst op de plaatjes stond is dan niet meer duidelijk, omdat je er iets nieuws mee hebt 'gebouwd'. Als je op mijn blog op de categorie 'collage' klikt, staan daar ergens twee voorbeelden (tussen andere schilderijen en tekeningen). Misschien heb je daar wat aan? Misschien ook niet hoor, wie weet heb je wel heel wat anders in je hoofd ;) Veel succes in ieder geval!

Susan zei

Indy :)

Leuk project voor jouw, dat is een mooi schilderij :) dank je voor aan mijn blog ook te praten. Dag! :)

♥ my diary♥ zei

hi sister passing to ask you this..im hosting a bloghop on tuesday im trying...we all are busy people but this way we can get to now other blogs too..its simpel just link up any devotional or something you want to share..you will see it at my blog just follow the instructions your adress will not be shown..help me here if you can...you can also pass the html from the linky to your own blog if you like...thank you so much if you do..you can link craft whatever you like..thank you again..loves soraya

Mirjam zei

Hoi Indy, dat ziet er goed uit. Stoer, en het maakt gelijk duidelijk wat er bedoeld word. met mijn oudste dochter van 8 heb ik toen ze kleuter was begeleiding gehad. Wat bij haar naar boven kwam is dat ze zich snel verliest in details. Bijv. ze ziet een plaatje met een man en een hond, maar ziet dat die man verdrietig is want er is iets met die hond aan de hand want hij heeft zijn kop gestoten enz. misschien iets voor je collage om een plaatje in het midden te plakken en dan zoveel mogelijk plaatjes eromheen wat zo,n kind daar allemaal uit haalt of in ziet. succes!